«تازه‌وارد» رونمایی شد/سریالی که ۸ کارگردان جدید را معرفی می‌کند

سریال تلویزیونی «تازه‌وارد» با حضور معاون سیما و مدیر شبکه سه در حالی رونمایی شد که علی فروغی ویژگی‌های متمایز این مجموعه را تشریح کرد.

«تازه‌وارد» رونمایی شد/سریالی که ۸ کارگردان جدید را معرفی می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، مراسم رونمایی از سریال «تازه وارد» با حضور محسن برمهانی معاون سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه، مسعود کریمی خضرا مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه و عوامل این سریال تلویزیونی امروز پنجشنبه ۱۹ خرداد در صداوسیما برگزار شد.

حامد مهربانی اجرای این برنامه را بر عهده داشت و در سخنانی بیان کرد: تولید این سریال یک اتفاق است از این حیث که حاصل یک ایده است که عملی شده است.

در ادامه علی فروغی در سخنانی با اشاره به محور اولیه سریال «تازه‌وارد» تصریح کرد: ویژگی اول بحث جمعیت است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته‌اند و اینجا بچه‌ها روی موضوع جمعیت کار نمایشی کرده‌اند.

فروغی اضافه کرد: نکته دوم این است که «تازه وارد» یک کار درون جبهه‌ای است یعنی دو مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب کنار هم بودند. در زمان نگارش متن، سازمان اوج هم کنار ما بود و حتی می‌توان گفت سه مجموعه انقلاب کنار هم قرار گرفتند. ما برای کار کردن با حوزه هنری احساس دوگانگی نداشتیم آقای موحد و جعفریان و دادمان از خود ما بودند ما یک دسته و یک تیم بودیم.

مدیر شبکه سه تصریح کرد: ویژگی سوم که مهمترین ویژگی و اصلی ترین دلیل شکل گیری این جلسه است این است که این کار نمایشی حاصل حضور هشت برادر موفق است؛ در این مجموعه ۱۱ قسمتی اپیزودیک ما تجربه هشت برادری داریم که برای اولین بار است کار نمایشی در این حجم را دارند. هر یک، قطعه مستقلی در چارچوب و فضای حرفه‌ای و زمان تولید هستند چارچوب‌های فنی کار از همه جهات با چارچوب‌های رسمی و حرفه‌ای سازمان انجام شده است.

فروغی یادآور شد: با اینکه همه سازندگان کار کرده بودند و آثاری در حوزه فیلم کوتاه و مستند داشتند اما باز هم نگرانی داشتیم چند نفر از آنها نتوانند و موفق نباشند. وقتی کار تمام شد از دوستان خواستم هم قوی‌ترین ها و هم ضعیف‌ها را بیاورند و دیدم کیفیت خوبی دارد و همین که کسی جرات می‌کند در مسیر حرفه‌ای قدم برمی دارد یک موفقیت است. ما اپیزود شکست خورده نداشتیم و همه اپیزودها در کیفیت خوبی است و بچه‌ها استاندارد کار تلویزیونی را دارند.

وی همچنین گفت: این به نظرم امیدبخش است و خروجی اصلی این کار برای ما سرمایه انسانی است و برادرانی که امیدواریم در ادامه مسیر کاری شان موفق باشند.

فروغی با اشاره به نقش «خانه تولیدات جوان» در ساخت این سریال و همکاری با باشگاه فیلم سوره عنوان کرد: از آقای موحد تهیه کننده سریال ممنونیم که در نقطه‌ای سخت کار را قبول کردند و دلسوزانه جلو آمدند. خواهشم هم این است که کمک کنید این مسیر پیش رود و از سرمایه حضور این برادران بهره گرفته شود.

محمد جواد موحد تهیه کننده سریال و مدیرعامل باشگاه فیلم سوره حوزه هنری نیز در این نشست به همزمانی برگزاری جلسه با دهه کرامت اشاره و عنوان کرد: ما برای این همزمانی برنامه ریزی نداشتیم اما خیلی اتفاقی برای یک اپیزود در حرم امام رضا (ع) و یک اپیزود در حرم حضرت معصومه (س) حضور داشتیم و به برکت این ایام این تقارن رخ داد.

وی اضافه کرد: این کاری است که من تجربه‌ای هشت ساله در باشگاه فیلم سوره برایش دارم و زمانیکه این مجموعه تاسیس شد شعارش این بود ساخت آدم‌ها از فیلم‌ها مهمتر است.

وی با اشاره به همکاری مدیریت شبکه سه در ساخت سریال تصریح کرد: هر مجموعه‌ای جرات ندارد سرمایه گذاری واقعی در این حوزه داشته باشد. من از علی فروغی باید یاد کنم و بگویم این اتفاق با حضور او رخ داد. ما پیش از این سه سینمایی کار کردیم که معمولاً راحت تر سرمایه گذار پای یک کارگردان اولی برای سینما می‌آید اما این تجربه را که یک نفر پای آن در سریال بایستد نداشتیم.

موحد با اشاره به تجربیات قبلی اضافه کرد: در این سال‌ها هرچقدر تلاش کردیم تا در صداوسیما چنین کاری کنیم نشد و علی آقای فروغی پای آن ایستاد و جرات و تصمیم گیری از آن او بود.

وی با اشاره به خروجی کار گفت: در این مجموعه هشت کارگردان وارد کار شدند که کارگردان اولی بودند اما ۱۲ نفر توانمند شدند. ما ادعا می‌کنیم مسیری را شروع کردیم که بسیار مهم است. من اساساً کارم در حوزه تربیت نیرو در فیلمسازی است و می دانم خیلی کار سختی است.

وی اضافه کرد: متن این اثر در مجموعه اوج نگارش شد که یک مجموعه ده فیلمنامه‌ای به ما دادند. برای سریال به اندازه یک پروژه سی قسمتی زحمت کشیده شد که هر قسمت جداست و گویی ۱۱ تله فیلم ساختیم. ما در این سریال قریب ۱۵۰ لوکیشن داشتیم یعنی هر قسمت حدود ۱۲ تا ۱۵ سریال بود. در این ۱۱ اپیزود حدود ۳۵ بازیگر اصلی داشتیم که خودتان می‌دانید حضور بازیگران در تلویزیون مخصوصاً سریال اپیزودیک چقدر سخت است.

این تهیه کننده درباره اولین تجربه سریالی خود توضیح داد: تهیه کننده اول که امثال من باشند اگر موبایل ما هم بسوزد باید پول قرض کنیم و اگر صداوسیما می‌خواهد از ما حمایت کند با شیوه معمولش را نسبت به تهیه کننده‌های اول در مقایسه با تهیه کنندگان قدیمی تر تغییر دهد. ما در حوزه‌های مختلف دچار مشکل مالی می‌شویم. پیشنهاداتی هم داریم اما خوب است از طرف شما این نگاه باشد تا تهیه کننده اول به مشکل نخورد.

موحد درباره رعایت اصول نیز عنوان کرد: ما استاندارد روزی شش یا هفت دقیقه تلویزیون را رعایت کردیم.

روایت کارگردانان جوان از تجربه «تازه وارد»

در ادامه حسن حبیب زاده یکی از کارگردانان گفت: تهیه کننده هم قدرت می‌دهد هم پول. اگر تلویزیون می‌خواهد تهیه کننده‌های دیگری هم وارد کار شوند باید بحث مالی را جدی بگیرد. تهیه کننده‌های که شرایط مالی ندارند اما شرایط تهیه کنندگی را دارند اینها در شرایط مالی آنتن خرد خواهند شد.

سجاد معارفی دیگر کارگردان این مجموعه نیز گفت: ما برای ساخت یک تیزر خیلی سختی کشیدیم و حتی به نهادهای انقلابی رفتیم که کارمان را راه انداختند. الان در باشگاه فیلم سوره این پتانسیل بالقوه به فعلیت رسید و حالا اگر این خروجی را قدر ندانند به هدر خواهد رفت. بچه‌ها اینجا به خاطر اعتقاداتشان در حوزه سینما و تلویزیون قید خیلی سبک زندگی‌ها را زدند. این بچه‌ها اگر حمایت نشوند ریزش می‌کنند. برای ادامه این مسیر توصیه ام این است که از خود فیلمنامه تا انتهای کار با باشگاه فیلم سوره پیش روند.

وی با درخواست از بچه‌های انقلابی برای تغییر خودشان گفت: تلویزیون قرار نیست تیزر و نماهنگ و سریال مثل ده سال پیش کار کند مخاطب باهوش است و اگر حس کند خروجی خوب نیست پس می‌زند. باید ذایقه مخاطب با سینما و رسانه دنیا طراز شود باید یاد بگیریم چطور فیلم بسازیم که از دشمن عقب نیفتیم.

میلاد محمدی دیگر کارگردان عنوان کرد: تلویزیون به دلایل مختلف ارتباطش را با بخشی از هنرمندان را از دست داده است که بخشی احتمالاً مالی و اقتصادی است برخی هم زاویه دارند و به دلایلی مختلف مثل سوگیری‌های سیاسی و اجتماعی پس می‌زنند و تلویزیون برای ارتباط با اینها باید فکری کند.

وی ادامه داد: احتمال اینکه شعارزدگی و مضمون زدگی در کارمان بیاید وجود دارد و اینکه نتوانیم قصه جذاب بگوییم. خواهشم این است که این موضوع خیلی مورد توجه قرار بگیرد که هم باید کار خوب بسازیم هم در کنارش حرفمان را بزنیم.

رضا کشاورز از دیگر کارگردانان سریال گفت: امیدوارم انتهای این مسیر هم همین قدر روشن باشد.

رضا محبی دیگر کارگردان این مجموعه نیز در سخنانی عنوان کرد: خانه تولیدات جوان و باشگاه فیلم سوره دو سرمایه بزرگ هستند. بحران تهدید نسلی بحران حاکمیتی نیست بلکه بحران ملی است. فکر می‌کنم در مقام رسانه ملی اگر فضا را به سمتی ببریم که نگرشی در سبک زندگی برای مردم شود خیلی موثرتر است. تولید نمایشی یکی از بهترین و جذاب ترین مدیوم هاست.

اگر قرار بود سرمایه‌ای ایجاد شود پیش از اینها ایجاد می‌شد و حالا خوب است از این سرمایه‌ها حمایت شود.

کوچک زاده نویسنده سریال نیز در سخنانی بیان کرد: ما از ساحتی می آییم که مضمون و محتوا برایمان خیلی مهم است خدا را شکر در باشگاه فیلم سوره روی نویسنده هم سرمایه گذاری می‌شود.

ثقفی از دیگر نویسندگان نیز عنوان کرد: بسیار خوشبین هستم برای آینده‌ای که با مدیران جسور و دلسوز در انتظارمان است. در حوزه نویسندگی باید به سلیقه و نگاه هنرمند اعتماد شود نکته ام شخص خودم نیست و منظورم همه هنرمندان هستند باید در قصه باقی مضمون و همه شئون قصه اجازه داشته باشیم بکرتر و نوتر پرداخت کنیم. گاهی حتی نسبت به یک ژانر گارد وجود دارد.

معاون سیما: خودتان را تکثیر کنید

در ادامه محسن برمهانی معاون سیما تصریح کرد: سعی کنید خودتان را تکثیر کنید یارتان را پیدا کرده و به ما معرفی کنید.

وی ادامه داد: ما وقتی از تحول در سازمان حرف می‌زنیم باید از کلیدی ترین عناصر شروع شود. خانه تولیدات جوان و حرکتی که شروع شده است حتماً کلیدی ترین وجه این تحول است که تازه هم شروع نشده و چند سال است کلید خورده است. من را به عنوان محمد جواد کتابی، مدیر فیلم و سریال خانه تولیدات جوان ببینید و حتماً هر کاری بتوانم انجام خواهم داد.

معاون سیما با یک توصیه تصریح کرد: خواهشم این است در این حوزه علاوه بر کارگردان، نویسنده و… به تربیت بازیگر هم فکر کنید. بازیگر بالقوه خیلی کم داریم و باید برایش فکر کنیم. در حوزه تحول باید به تولید استاندارد حرفه‌ای فکر کنیم اینکه متن نگارش شده، استوری برد شده و توسط فیلمساز حرفه‌ای تولید می‌شود.

وی در پایان از اهمیت تبلیغ و عرضه کارها سخت گفت و بیان کرد: ظهور و بروز رسانه‌ای هم می‌تواند کمک کند که سازمان به دنبال شما بیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر